Figurki z masy solnej + WODA

Zastanawialiście się kiedyś co stanie się z naszymi aniołkami, gwiazdkami i innymi pięknościami pod wpływem wody?

Ja tak, przeprowadziłąm więc test:

  Figurkę z masy solnej - z dodatkiem kleju Vikol - wypiekłam, pomalowałam farbami akrylowymi i generalnie potraktowałam tak jak każdą inną. Następnie wlałam do słoiczka wodę i wrzuciłam figurkę.
Oto co się stało po około 10 godzinach kąpieli.


Po pierwsze figurka wchłonęła wodę, spęczniała, zmiękła, nie rozpłynęła się zupełnie, zachowała kształt ale pod wpływem dotyku rozpada się jak herbatnik zanurzony w herbacie.
Farba i ozdoby rozpoczęły samodzielne życie, tzn. cała kolorowa skorupka oddzieliła się od figurki.

Wniosek:
solne figurki pokryte farbą akrylową pod wpływem wody ulegają destrukcji!

Figurki z masy solnej + Woda - test 2
Czy lakier może uchronić figurę przed tym strasznym losem? Okazuje się, że nie:P Figurka wykonana z tej samej masy, polakierowana bezbarwnym lakierem akrylowym dwustronnie, dwukrotnie pod wpływem wody stała się rozłażącą się mazią.
Dbajcie o swoje dzieła:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz